Pagina's

maandag 16 mei 2016

Happy birthday


Voor dit kaartje heb ik mijn inspiratie gehaald uit de Festive Birthday suite op pagina 10 van de jaarcatalogus. Wat een vrolijke kleuren. Ik krijg meteen zin in een feestje.

Ik ben begonnen met het dubbele kaart van Tempting Turquoise waarvan ik de voorkant met een embossing folder door de BigShot heb gehaald. Deze folder is van Sizzex maar je zou ook heel goed de Lovely Lace folder van Stampin' Up! kunnen gebruiken.

De witte achtergrond heb ik zelfgemaakt met de bloemen en blaadjes stempels uit de Sprinkles of Life set. Voor de Emerald Envy strook heb ik Whisper White cardstock bestempeld met de Dots for Days stempel en daarna met een sponge dauber verder gekleurd.

De banner met happy birthday heb ik aan het uiteinde wat verhoogd opgeplakt met dimensionals zodat het net een wapperende vlag lijkt. De tekst komt ook uit de Sprinkles of Life set.



Voor het mandje heb ik de bloemen uit de Sprinkles of Life set gestempeld met Basic Black en daarna ingekleurd met een Aqua Painter. De truc hierbij is dat je vooral niet te veel water moet gebruiken want dan loopt het heel erg uit. Om wat extra diepte te krijgen heb ik de roze bloemetjes nogmaals uitgeknipt, opgebold en verhoogd opgeplakt met dimensionals.


Gebruikte materialen
  • Stampset: Sprinkles of Life, Dots for Days
  • Cardstock: Crumb Cake, Crushed Curry, Melon, Mambo, Tempting Turquoise, Whisper White
  • Inkt: Basic Black, Crumb Cake, Crushed Curry, Emerald Envy, Melon Mambo, Pumpkin Pie, Tempting Turquoise
  • Pons: Banner, Tree Builder
  • Dies: Layering Circles Framelits
  • Lint:  Crushed Curry Polyester Ribbon (retired)
  • Tools: Aqua Painter, Sponge Dauber, Stampin' Dimensionals

Geen opmerkingen:

Een reactie posten