Pagina's

zaterdag 11 juni 2016

Vlaggetjes




Als er in mijn haakclubje iemand iets te vieren heeft dan haken we met z'n allen een cadeau. Gister ging er iemand trouwen en bij een feestje horen natuurlijk vlaggetjes. En dan niet maar een metertje maar gewoon acht meter. De slinger moet natuurlijk wel dwars door de woonkamer kunnen hangen. Dus we hebben 24 vlaggetjes gehaakt.


Het bruidspaar wilde graag een bijdrage aan de huwelijksreis en wat is er nu leuker dan dat in een bijpassende handgemaakte envelop te geven. Alle kleuren van de vlaggetjes zaten in de Stampin' Up! kleurencollectie en om het extra feestelijk te maken heb ik Shimmery White cardstock gebruikt. Dat is wit cardstock met een subtiel glimmertje.

De envelop heb ik gemaakt van Tip Top Taupe cardstock met daar om heen een wikkel van Pool Party. Voor de layout heb ik deze sketch van het Mojo Monday blog gebruikt. De fiets komt uit de Pedal Pusher set uit de laatste sale-a-bration en is ingekleurd met inkt en een Aqua Painter. Tip: gebruik een bijna droge Aqua Painter want anders loopt de inkt heel erg uit. Voor de grond onder de fiets is veel water juist wel weer handig. De tekst komt ook uit de Pedal Pusher set en deze kun je goed recht stempelen door gebruikt te maken van je Stamp-a-ma-jig. De vlaggetjes komen uit de Banner Blast set uit een eerdere sale-a-bration.


In de envelop hoort natuurlijk ook nog een kaartje om het bruidspaar te feliciteren en onze namen op te schrijven. De kaart is gemaakt van Shimmery White cardstock en de achterkant heb ik versierd met de Hearts Decorative Mask en Tip Top Taupe inkt. Ik had hier helaas geen foto van gemaakt. De voorkant heb ik versierd met vlaggetjes uit de Banner Blast set en het mandje met hartjes uit de Pedal Pusher set.


Gebruikte materialen:
  • Stampsets: Pedal Pusher, Banner Blast
  • Pons: Banner
  • Inkt: Basic Black, Daffodil Delight, Crisp Cantaloupe, Pool Party, Strawberry Slush, Tip Top Taupe
  • Cardstock: Crisp Cantaloupe, Pool Party, Shimmery White, Strawberry Slush, Tip Top Taupe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten